25 augustus 2022
Denk even na over hoe je je voelt als je in de natuur bent. Sluit je ogen om verbinding te maken met de geuren die je misschien opmerkt en de gevoelens die aanwezig kunnen zijn. Brengt het je vreugde? Vrede? Ontspanning?
Waarom zouden onze leerlingen, die ongeveer 6,5 uur per dag op school doorbrengen, zich anders voelen? Waarom is de pauze zo’n populaire tijd van plezier voor zoveel studenten? Het korte antwoord is dat het hen op gestructureerde en ongestructureerde manieren opnieuw met de natuurlijke wereld verbindt. Het wordt voor hen een betekenisvolle, zelfgecreëerde reis. Dus vroegen we ons in het museum af: hoe kunnen we dit gevoel, deze reis om de leerresultaten te verbeteren, nabootsen? We suggereerden dat leraren misschien een goed idee hebben. Dus vroegen we!
Met financiering van een subsidie van het Institute of Museum and Library Services (IMLS) wilden we een nieuw soort betrokkenheid bij scholen creëren. Dit programma, genaamd Student Teacher Engagement Outside (STEP Outside), vraagt docenten om uitdagingen te identificeren voor lesgeven en leren in een buitenomgeving. Door co-creatie hebben we geluisterd naar en geleerd van verschillende ervaringen met lokale docenten. Ons eerste doel voor dit project was om samen te werken met 20 leraren van openbare scholen in Durham, te luisteren naar hun uitdagingen en verwachtingen en een curriculum op te stellen dat deze het beste zou aanpakken, een buitenles voor hun leerlingen te geven en indien nodig aanvullende coaching te bieden. Daarnaast hebben we een buitenleerkit gemaakt om elke deelnemende leraar te voorzien van hulpmiddelen voor de klas om dit werk voort te zetten.
Wij geloven dat de mens van nature verbonden is met de natuur. Die verbinding leidt tot een betere mentale gezondheid, sterkere betrokkenheid en meer concrete leerresultaten. We hebben dit allemaal als waar ervaren tijdens ons werk met Glenn Elementary en Fayetteville Street Elementary Schools.
Docenten vertelden ons voortdurend dat dit programma veranderde hoe ze dachten over buitenonderwijs. “Boeiende lessen. Ik realiseerde me dat de kinderen gemakkelijk konden omgaan met concepten in de wetenschap met het oplossen van problemen en betrokkenheid ingebouwd in de katapultles”, zei een leraar. “Geweldige ondersteuning om leraren te helpen het succes van buitenonderwijs te ervaren”, zei een ander.
Durham Public Schools heeft de nadruk gelegd op buitenonderwijs met financiering voor verschillende scholen door middel van projecten die variëren, afhankelijk van de behoeften van elke school. Als gevolg hiervan hebben sommige scholen buitenruimtes gekregen, sommige hebben hulpmiddelen voor leerlingen om buiten te gebruiken, en sommige scholen hebben een combinatie van beide. We waren verheugd om deze hiaten in Glenn en Fayetteville Street te helpen vullen!
We zouden nalatig zijn als we de resultaten van studenten niet zouden aanpakken. Het leren was waarneembaar en inspirerend. Studenten die betrokken zijn bij verschillende lessen op basis van hun specifieke klasbehoeften. Sommigen bouwden katapulten, anderen ‘bommen’ voor bestuivers. Sommigen observeerden de wolken en beoefenden mindfulness, terwijl anderen de uitdaging aangingen van een speurtocht in de natuur. Wat de activiteit ook was, kinderen deelden hun connecties, mislukkingen en triomfen samen en gaven uitzonderlijke feedback in realtime aan zowel hun leraren als museumdocenten.
Een kind vroeg of we elke dag buiten zouden kunnen leren, waarop de leraar antwoordde: “hierna zijn we daar een stuk dichter bij.”